تاثير و اهميت نماز

براي معنوي کردن زندگي و آگاه شدن از بعد باطني آن، انسان بايد به آداب ديني توسل جويد که ماهيت آن ايفاي شکلي مقدس بر امواج اقيانوس چندگانگي به منظور نجات انسان و بازگرداندن او به ساحل وحدت است. آداب و ارکان اسلام، براي مثال نماز يوميه، روزه، حج ، زکات، و جهاد ابزاري براي تقديس کردن زندگي دنيوي انسان به شمار رفته و او را  قادر مي سازد تا به مثابه مخلوق زندگي کند . اما اين آداب محدود به شکل خارجي خود نمي شود، بلکه اين آداب شامل ابعاد و سطوح  باطني مي شود که انسان بنا بر درجه ايمان خود به آن نائل شده و باعث شده تا او بتواند کيفيت فضيلت و احسان خود را تقويت  کند.

برای مشاهده ادامه متن به ادامه مطلب بروید .



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 23 اسفند 1393برچسب:تاثیر و اهمیت نماز - نماز - تاثیر - اهمیت - داراب - بسیج دانش آموزی - بیسج , | 20:22 | نويسنده : وحیدرحیمی |

خدا واقعيت مطلق و مبدأ هستي

انسان موجودي واقعيت گر است . نوزاد انسان از ساعت اول زندگي كه در جستجوي پستان مادر است ، پستان مادر را به عنوان يك واقعيت جستجو مي كند . تدريجاً كه جسم و ذهن كودك رشد مي كند به آنجا مي رسد كه ميان خود و اشياء تفكيك مي كند ؛ اشيائ را به عنوان اموري بيرون از خود و جدا از خود مي نگرد . با اينكه رابط او و اشياء يك سلسله انديشه است و او از انديشه به عنوان يك وسيله ، يك رابطة عمل ، استفاده مي كند و مي داند واقعيت اشياء غير از انديشه هايي است كه او در ذهن خويش دارد .

واقعيتهايي كه انسان از راه حواس خود درك مي كند كه مجموع آنها را جهان مي ناميم ، اموري هستند كه خصوصياتي ذيل از آنها جداناشدني است .

 

1

محدوديت :

موجودات محسوس و مشهود ما ، از كوچكترين « ذره » تا بزرگترين « ستاره » ، محدودند ، يعني به يك قطعه مكان خاص و به يك فاصله زمان خاص ، اختصاص دارند ؛ در خارج آن قطعه از مكان يا آن امتداد از زمان ، وجود ندارند .

بعضي از موجودات ، مكان بزرگتر و يا زمان طولاني تري را اشغال مي كنند و بعضي مكان كوچكتر و زمان كوتاه تري را ، اما بالأخره همه محدودند به بخشي از مكان وب ه قدري از زمان .
 

برای مشاهده ادامه متن به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب

حاج آقای قرائتی می گفتند:

شخصی آمد پیش من گفت: من مسافر بودم داخل اتوبوس به راننده گفتم:
نگه دارین برای نماز پیاده بشیم نگه نداشت
گفتم :چه طور گفتی ؟ گفت: رفتم پیش راننده گفتم نگه دارین نماز بخونیم
گفت: بشین صدات میکنم ولی صدام نکرد
گفتم: خدا وکیلی اگه چمدانت هم افتادبود پایین همن شکلی میگفتی؟
یا اتوبوس سر راننده خراب می کردی؟
توبرای نمازت به اندازه چمدانت ارزش قائل نشدی



تاريخ : چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:قرائتی , بسیج دانش آموزش هنرستان فنی هفده شهریور , اهمیت نماز , | 20:13 | نويسنده : وحیدرحیمی |

استفاده بهینه از سایت ها



بسیج

بسیج دانش آموزی

بسیج دانش آموزی داراب

بسیج دانش آموزی هنرستان داراب

بسیج دانش آموزی هنرستان فنی هفده شهریور داراب